KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

donderdag 22 november 2012

DE STAD


Nadat ik Athena had aangeroepen mij te helpen, wachtte ik nog 1000 tellen. Toen vond ik het tijd om richting stad te gaan.
Het paleis zou makkelijk te vinden zijn. Maar een dichte nevel bemoeilijkte mijn zicht. 

Plotseling doemde er een meisje voor mij op. Ze bleef vlak voor me staan.
Ik vroeg haar me naar de stad te brengen. Dat wilde ze maar al te graag.
Ik moest maar gewoon achter haar aan lopen.
Het meisje babbelde en babbelde maar. Ze vertelde me van alles over de mensen daar. Dat ze niet erg gastvrij waren en vreemdelingen het liefst meteen weg wilden pesten. Maar ik moest gewoon stug doorlopen en net doen alsof ik hier thuis hoorde. Het meisje bleef kletsen. Allerlei roddels over de koning en de koningin. De koning was de zoon van Nausithoös en de kleinzoon van zowel Poseidon als Eurymedon, de koning der Giganten. De koningin was de dochter van Rhexenor, de broer van Alkinoös. Ze was dus met haar oom getrouwd.
Koning Alkinoös was sterk van geest en koningin Arete was de deugd zelve en super intelligent. Behalve dat was ze heel meelevend. Tot haar moest ik me wenden.
Onder het aanhoren van haar gebabbel kon ik het toch niet laten vanuit mijn ooghoeken de stad te bekijken. Ik zag overal volop bedrijvigheid. De mensen waren druk bezig met van alles en nog wat. Te druk bezig om in de gaten te hebben dat er een vreemdeling in hun midden was.
Overal zag ik prachtige, hoge gebouwen, versierd met allerlei ornamenten.
Na een tijdje kwam ik bij een groot plein met rondom allerlei kraampjes waar de meest uiteenlopende zaken uitgestald lagen. Stalletjes met allerhande bekende en onbekende waren. Daarboven hing een groot uithangbord. ‘Hyper Agora’ stond erop.
Ja, het was inderdaad een super marktplein. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten