KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

donderdag 22 november 2012

WALKING WITH ATHENA


Athena vertelt:

“Op het moment dat Odysseus de stad binnen wilde gaan, liep ik op hem af en bleef ik voor hem staan. Hij vroeg me of ik hem naar het paleis van Alkinoös kon brengen.
Ik antwoordde: “Luister heel goed, ik zeg dit slechts één keer. Loop stil achter me aan! Kijk en spreek niemand aan! De mensen hier hebben het niet zo op vreemdelingen. Ze zullen je waarschijnlijk vragen wie je bent en wat je hier komt doen en vervolgens bespotten. Ik zal je naar het paleis brengen. Daar moet je gewoon naar binnen lopen. Een brutaal mens heeft de halve wereld, nietwaar? Als je daar binnen bent, zie je een aantal bobo’s aan de maaltijd. Negeer die en loop meteen naar koningin Arete toe. Als je haar voor je weet te winnen, dan ben je verzekerd van een snelle reis naar je thuisland.”
Voor het paleis liet ik hem achter en ging ik terug naar mijn eigen stad.
Zo, die is binnen. Dat heb ik weer mooi geregeld.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten