KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

donderdag 22 november 2012

WAT ZIET HET OOG VAN POSEIDON?


Poseidon vertelt:

“Na een korte vakantie in Aithiopia keerde ik goedgemutst terug naar de Olympos. Ik nam de toeristische route, via de bergen der Solymers, en besloot daar even te pauzeren.
Maar wat zag mijn oog daar? Een vlot op mijn zee. Een vlot met die kwal van een Odysseus op mijn zee!
Het is toch niet te geloven! Licht je even je hielen van de Olympos voor een mini break, nemen ze in de vergadering, nota bene zonder mij te raadplegen, een beslissing over Odysseus. Maar dat zal toch wel geen waar wezen! Daar steekt Poseidon toch wel mooi een stokje voor. En dat stokje is toevallig mijn drietand, die hele hoge golven zal doen ontstaan. Als zij daar op de Olympos zonder mij een beslissing durven te nemen, dan neem ik een beslissing zonder hen. Die Odysseus gaat er aan, en wel nu!
Daar dreef hij, richting Scheria, het land van de Phaiaken.
Kom maar wolken, kom maar stormen, kom maar golven, kom maar, kom maar, kom maar.
Hier jongens, pak em!
Ja, ja, jaaaaaaaaaaaaaaa. Hebbes.
Zo, dat vlot is er geweest. En Odysseus ook.”

_________________________________________________________________________

“Overigens ben ik van mening dat Odysseus en zijn vlot vernietigd moesten worden.”


Geen opmerkingen:

Een reactie posten