KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

vrijdag 29 maart 2013

Charon klaagt




Charon vertelt:

“Eigenlijk mag ik alleen doden meenemen naar de overkant, tja, ja, ja. En dan nog wel alleen de doden die behoorlijk begraven zijn. Levenden mogen in principe niet mee. Daar is mijn bootje niet op gebouwd, tja, ja, ja.
Die levenden, die zijn veel te zwaar. Als ik die over moet zetten, dan krijg ik enorm veel last van mijn oude rug, tja, ja, ja.
Bovendien trappen ze met hun voeten mijn bootje lek. Dan moet ik dat weer repareren en water hozen en dan gaat mijn oude, kromme rug nog meer pijn doen.
Eigenlijk zou ik zo zachtjes aan eens een nieuwe boot moeten hebben. Het hout van deze is compleet verrot aan het raken. Bijna net zo verrot als mijn oude, pijnlijke rug, tja, ja, ja.
Maar nu ken ik toevallig een mannetje die heel goed schepen kan bouwen, tja, ja, ja. Hij heeft eerder al een goeie schuit gemaakt: de Argo, het schip waar Iason ooit op gevaren heeft. En dit mannetje had wel een leuk idee voor een nieuwe boot. Alleen Hades werkt niet zo mee. Die vrek weigert geld uit te geven voor een nieuwe boot. Hij vindt dat deze nog best wel een poosje mee kan gaan, tja, ja, ja. Nou, hij heeft makkelijk praten. Hij hoeft niet dag en nacht van de ene oever naar de andere te varen. Nee, ik moet al dat zware werk doen.
Wat heb ik toch een helse baan, tja, ja, ja.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten