KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

zaterdag 2 maart 2013

Herdenking




We zetten koers naar Italia, maar hadden de pech dat de wind ging draaien. We dreven richting Sikelia.
Daar werden we welkom geheten door koning Akestes. Zowat een jaar was voorbijgegaan sinds het afscheid van hem, kort na de dood van mijn vader.   
Ik besloot, nu we daar toch waren, eer te bewijzen aan de schim van mijn vader bij zijn laatste rustplaats. Hem gepast te herdenken door het houden van lijkspelen. Dat zou tevens een aardig verzetje zijn voor de mannen.
Waar ik me ook zal bevinden, ieder jaar zal ik de dood van mijn vader plechtig herdenken.
Ach, mijn vader, wat mis ik hem en zijn goede raad. Ik zou hem nog zo veel willen vragen, hem zo veel willen vertellen. Ik zou dat zo graag willen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten