KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

zondag 3 maart 2013

De verschijning




Twijfel over wat ik zou moeten doen hield me lange tijd uit mijn slaap. Ik staarde naar de vlammen van het vuur en dacht na wat het beste zou zijn voor het Trojaanse volk. Plotseling leek het alsof er iemand door de rook van het vuur op mij afkwam. Het was de schim van mijn vader. Hij was door Zeus gezonden om mij te vertellen dat ik met de dapperste mannen naar Italia moest vertrekken. Maar allereerst zou ik langs de Sibylle van Cumae moeten gaan want die zou mijn gids naar de onderwereld zijn. Daar zou hij mij verder over mijn toekomst vertellen.
Net zo snel als hij met de rook van het vuur gekomen was, verdween hij met diezelfde rook de lucht in.
Ik weet nu wat me te doen staat. Ik zal met hen die meewillen vertrekken naar Italia. Zij die achter willen blijven, zal ik niet dwingen. Zij kunnen bij Akestes blijven. Dan zal Sikelia hun nieuwe thuis zijn. Zo is de wil van Zeus. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten