KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

woensdag 27 februari 2013

Hoe vertel je


Claude Lorrain - Carthago

Een tijdlang bleef ik twijfelen. Ondertussen bekroop mij steeds meer het gevoel dat ik haar gebruikte. Was ik zo’n man die een vrouw gebruikte? Wilde ik zo’n man zijn die een vrouw gebruikte?
Het antwoord was: nee, dat wilde ik niet.
Maar hoe vertel je iemand die van je houdt dat je niet van haar houdt?
Hoe moest ik haar vertellen dat ik haar liefde niet beantwoordde, niet kon beantwoorden? Welke woorden moest ik gebruiken om haar geen pijn te doen?
Wanneer is het daarvoor het juiste tijdstip?
Hoe zou ze reageren als ik het haar vertelde?
Ik kon er ook voor kiezen haar te zeggen dat ik een tijdje weg zou zijn en er gewoon van door gaan. Op den duur zou ze wel begrijpen dat het voorbij was. Zou dat laf zijn? Beslist.
Nee, ik moest het haar zeker gaan vertellen, ze behoorde gewoon de waarheid te horen. Ze verdiende het niet om aan het lijntje gehouden te worden met loze beloftes zodat ze hoop zou houden op iets wat nooit meer zou gaan gebeuren. Ik moest duidelijk zijn.
In ieder geval liet ik heimelijk de schepen in gereedheid brengen, zodat we meteen konden vertrekken indien het uit de hand mocht lopen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten