KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

dinsdag 26 februari 2013

Ieder z'n ding



Poseidon vertelt:

Zeg Hera, wat mankeert je? Hoe haal je het in je hoofd om mijn zee, mijn domein aan jouw grillen te onderwerpen?
De zee is mijn rijk, het is per lot aan míj toebedeeld. Dus ik bepaal wat er mee gebeurt, niet jij.
Ben jij nu helemaal van de pot afgerukt om mijn golven zo hoog te laten komen.
Ik bemoei me toch ook niet met jou en jouw bezigheden.
Over bemoeien gesproken…
Jij bemoeit je altijd met alles en iedereen. Het wordt tijd dat jij je eens gaat bemoeien met je eigen zaken en je eigen huwelijk. Ja, jouw huwelijk. Als je daar eens wat meer aandacht aan zou gaan besteden in plaats van aan andere dingen, dan zou je man ook niet zo veel de behoefte hebben om aandacht te vragen bij anderen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Knoop dit goed in je oren: ik bepaal wat er met de zee gebeurt, niet jij. En vanaf nu is de zee weer kalm, begrepen.
Sodemieter op zeg. Ieder z’n ding, en dit is het mijne. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten