INSTRUCTIES
Zeil met
de wind mee naar de woonplaats van de Sirenen.
Laat de mannen zacht geknede was in hun oren stoppen.
Als je zelf wilt luisteren naar hun gezang, laat jezelf dan stevig vastbinden aan de mast.
Als je je mannen smeekt om je los te maken, moeten ze je nog steviger vastbinden.
Pas als jullie een eind voorbij de Sirenen zijn, mag de was eruit en mag je los.
Dan neem je de weg naar de overhangende rotsen, wij goden noemen ze ‘de Dwaalrotsen’. Zelfs vogels komen daar niet langs. Daar is slechts één schip aan ontsnapt, de Argo van Jason. Maar dat kwam door de hulp van Hera.
Je hebt daarna twee mogelijkheden. Skylla of Charybdis.
Er zijn daar twee klippen. De ene heeft een scherpe, in nevel gehulde punt en is zo glad dat niemand die kan beklimmen. Halverwege de rotswand is een diepe, duistere grot, een ingang van de Onderwereld. Daar woont Skylla. Ze blaft als een puppy, maar is een vreselijk monster met zes koppen met ieder drie rijen scherpe tanden. Ze zal haar koppen uitsteken en iedere kop zal één van je mannen verslinden.
De andere, een lagere, daarop staat een grote vijgenboom. Aan de voet daarvan ligt de goddelijke Charybdis. Zij slorpt drie keer per dag het water naar binnen en drie keer per dag spuwt ze dat ook weer uit. Levensgevaarlijk om daar te zijn als ze het water begint op te slorpen. Niemand ontkomt daar en niemand kan je daar helpen.
Ik zou kiezen voor Skylla. Beter zes man te moeten missen dan het risico lopen dat jullie allemaal sterven. En als je haar voorbij roeit, moet je haar moeder, Krataïs, aanroepen, zodat ze niet nog een keer een aanval kan doen.
Daarna bereik je het eiland Thrinakia. Daar bevinden zich de kudden van Helios.
BLIJF DAAR AF!
Als ze ongedeerd blijven, zullen jullie naar Ithaka terug kunnen keren.
Zo niet dan…
Veel succes!
Laat de mannen zacht geknede was in hun oren stoppen.
Als je zelf wilt luisteren naar hun gezang, laat jezelf dan stevig vastbinden aan de mast.
Als je je mannen smeekt om je los te maken, moeten ze je nog steviger vastbinden.
Pas als jullie een eind voorbij de Sirenen zijn, mag de was eruit en mag je los.
Dan neem je de weg naar de overhangende rotsen, wij goden noemen ze ‘de Dwaalrotsen’. Zelfs vogels komen daar niet langs. Daar is slechts één schip aan ontsnapt, de Argo van Jason. Maar dat kwam door de hulp van Hera.
Je hebt daarna twee mogelijkheden. Skylla of Charybdis.
Er zijn daar twee klippen. De ene heeft een scherpe, in nevel gehulde punt en is zo glad dat niemand die kan beklimmen. Halverwege de rotswand is een diepe, duistere grot, een ingang van de Onderwereld. Daar woont Skylla. Ze blaft als een puppy, maar is een vreselijk monster met zes koppen met ieder drie rijen scherpe tanden. Ze zal haar koppen uitsteken en iedere kop zal één van je mannen verslinden.
De andere, een lagere, daarop staat een grote vijgenboom. Aan de voet daarvan ligt de goddelijke Charybdis. Zij slorpt drie keer per dag het water naar binnen en drie keer per dag spuwt ze dat ook weer uit. Levensgevaarlijk om daar te zijn als ze het water begint op te slorpen. Niemand ontkomt daar en niemand kan je daar helpen.
Ik zou kiezen voor Skylla. Beter zes man te moeten missen dan het risico lopen dat jullie allemaal sterven. En als je haar voorbij roeit, moet je haar moeder, Krataïs, aanroepen, zodat ze niet nog een keer een aanval kan doen.
Daarna bereik je het eiland Thrinakia. Daar bevinden zich de kudden van Helios.
BLIJF DAAR AF!
Als ze ongedeerd blijven, zullen jullie naar Ithaka terug kunnen keren.
Zo niet dan…
Veel succes!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten