KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

maandag 21 januari 2013

10 JAAR LATER: HADES, DE ONDERWERELD




Hades vertelt:

Na Odysseus kwamen steeds meer mensen een bezoekje brengen aan de onderwereld.
Eerst kwam er een man die zijn vader wilde spreken. Niet veel later kwamen er dagelijks hele groepen tegelijk. Het werd een komen én gaan van LEVENDEN. Af en toe eens één, dat kan nog net. Maar grote aantallen, nou nee. Het liep gewoon de spuigaten uit.
Kijk, in het dodenrijk kom je voor je rust en dat wil je graag zo houden. Die aantallen bezoekers brachten onrust met zich mee. Kwebbelende mensen die overal met hun vlezige vingers aan wilden zitten, brr. Ik moet daar niet zo veel van hebben.
Ik vroeg me af waarom er ineens zoveel bezoek kwam en ging op onderzoek uit.
Maar wie schetst mijn verbazing, Hermes organiseerde rondleidingen in MIJN DODENRIJK. Die jongen ziet ook overal handel in.  
Afijn, ik heb hem er op aangesproken en hem verteld dat het nu maar eens afgelopen moest zijn met die excursies. Als hij zo nodig mensen wil laten griezelen, dan bouwt hij maar een spookhuis. De onderwereld is toch zeker geen attractiepark!
Hermes heeft me beloofd ermee te stoppen. Maar ergens heb ik het vermoeden dat hij stiekem nog steeds rondleidingen organiseert.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten