KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

maandag 21 januari 2013

10 JAAR LATER: TELEMACHOS

.


Tien jaar geleden kwam pa terug op Ithaka. Niet veel later vertrok hij om ergens ver weg van de zee aan Poseidon te offeren. Een jaar later kwam hij weer terug.
Na zijn terugkeer is er eigenlijk niet zo veel veranderd. Mijn moeder bleef alles op Ithaka besturen. Mijn vader vond dat niet zo geweldig, ze maakten toen best wel vaak ruzie. Maar na een tijdje vond pa het geloof ik wel gemakkelijk dat ma alles regelde. Zo had hij meer tijd om dingen voor zichzelf te doen. Hij houdt ervan om overal aan iedereen die het maar wil horen zijn verhalen te vertellen. Ondertussen heeft iedereen hier zijn verhalen al wel honderd keer gehoord.
Vaak zie ik hem bij de kust staan. Hij kan uren lang over de zee staren. Eigenlijk zou hij weer op reis moeten gaan. Weer avonturen beleven. En overal waar hij maar komt zijn verhalen vertellen. Dat is wat hij het liefste doet. Maar ja, hij had m’n ma gezworen nooit meer weg te gaan.
Zelf ben ik wel weer op reis gegaan. Allereerst naar Pylos om daar Nestor te bezoeken en te vertellen dat mijn vader was teruggekeerd. En natuurlijk om mijn vriend Peisistratos terug te zien. Maar de voornaamste reden was natuurlijk om de mooie Polykaste weer te zien en mezelf in haar ogen te verdrinken.
Na ons huwelijk zijn we eerst wat rond gaan trekken en vervolgens zijn we ons op Ithaka gaan settelen. Binnenkort verwachten we ons eerste kindje.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten