KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

maandag 21 januari 2013

HET PROCES 9: DE TEST VAN PENELOPEIA



Penelopeia vertelt: 

“Mijn naam is Penelopeia, dochter van Ikarios, vrouw van koning Odysseus van Ithaka.
Ik werd opgeroepen hierheen te komen om een einde te maken aan alle twijfels en om aan te tonen dat deze man daadwerkelijk mijn echtgenoot Odysseus is.
Ongetwijfeld heeft u vast kunnen stellen dat deze man een litteken heeft op zijn been. Iedereen die mijn man heeft gekend had zichzelf letsel aan kunnen brengen op dezelfde plaats om zich voor hem te kunnen uitgeven.
Er is echter één manier om aan te tonen dat hij werkelijk mijn Odysseus is. Slechts één man, mijn wettige echtgenoot, kent enkele details van mijn bed. Ik verzoek u dat mijn bed hierheen gebracht zal worden om deze man de gelegenheid te geven te bewijzen dat hij daadwerkelijk mijn man is.
Mijn vraag aan de verdachte luidt: ‘Kunt u aantonen dat u mijn echtgenoot bent als mijn bed hierheen gebracht wordt?’
Ik wil graag zijn antwoord op mijn vraag alvorens mijn bed hierheen gebracht wordt.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten