KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

maandag 21 januari 2013

PENELOPEIA'S PLAN




Odysseus & Penelopeia - Johann Heinrich Wilhelm Tischbein

De grote godin Athena stond aan mijn kant. Ze had ervoor gezorgd dat ik een plan had. En ik wist ook hoe ik het aan moest pakken.
Ik stapte naar de zwerver, die eigenlijk mijn man Odysseus was, toe en zei hem dat ik eens had nagedacht over mijn toekomst. Er zou een wedkamp moeten komen. De man die de boog van Odysseus zou kunnen spannen en met een pijl door de ogen van twaalf opgestelde bijlen zou kunnen schieten, diens vrouw zou ik voortaan zijn. Mijn man kon dat vroeger ook. En alleen een man die dat kan, zal mijn echtgenoot kunnen zijn.
Hij vond het een goed idee. Meteen de volgende ochtend zal die wedkamp moeten plaatsvinden. Hoe eerder, hoe liever. Deze poppenkast heeft nu lang genoeg geduurd. Het is tijd dat er afgerekend gaat worden. Tijd dat er hier een eind aan gaat komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten