KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

maandag 21 januari 2013

NA VANNACHT KOMT ER EEN LANGE DAG



Athena vertelt:


“Odysseus lag maar van links naar rechts en van rechts naar links te woelen. Morgen zou de beslissende dag voor hem aanbreken. Dan moest hij wel een beetje fit zijn.
Ik besloot naar hem toe te gaan, hem raad te geven en hem moed in te spreken. Hij had twee grote problemen. Het eerste was hoe zich te wreken op de vrijers. En het tweede was hoe hij moest ontkomen aan hen die hun dood wilden wreken.
Tja, dat was natuurlijk niet gering. Maar ja, ik ben nu eenmaal een godin en ik kan hem heus wel een handje daarbij helpen. De boel een beetje onder controle houden bijvoorbeeld. Ach ja, ik stelde hem gerust en gaf hem een slaapmiddeltje.
Zo, die slaapt nu. Ik ga zo ook slapen. Morgen een drukke dag.
Weet je, die Odysseus, die redt het wel. En zeker als ik hem help.
Dus slaap gerust en sluimer zacht, Athena houdt over jou de wacht.
Wat ben ik toch weer aardig vandaag.” 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten