KUNST, CULTUUR EN MYTHOLOGIE

KUNST, CULTUUR, MYTHOLOGIE
OMLIJST DOOR MUZIEK

zondag 20 januari 2013

KLEIN PROTEST




Pallas Athena - Gustav Klimt

Athena vertelt:

"Eigenlijk is het toch van de zotte dat, telkens wanneer ik me met Odysseus bezig wil houden, ik rekening moet houden met die ouwe dwaas. Dat ik er steeds op moet letten dat ik niet in zijn vaarwater zit, omdat hij anders sikkeneurig is. Omdat hij meent, dat hij meer te vertellen heeft dan ik.
Bovendien zit het hem nog steeds dwars, dat ik hem ooit verslagen heb. Hij is gewoon een zielepoot die niet tegen zijn verlies kan.Nou, ik ben het zat. Ik doe mijn eigen ding en wel wanneer het míj uitkomt. En dat doe ik niet om hem dwars te zitten, maar omdat ík dat op dát moment wil. En wat hij daarvan vindt, dat zoekt hij maar lekker zelf uit."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten